Kutyafuttában Provenceban - vendégpost Bors & Pepper

Nagy örömömre szolgál, hogy máris közzé adhatom az első franciaországi élményről szóló írást, amit a Bors & Pepper blog szerzője osztott meg velünk:

Kutyafuttában Provence-ban

Sandra blogját gyakran látogatom, mivel Franciaország közel áll a szívemhez. Ezért nagyon meglepödtem és még jobban örültem, amikor meghívott e vendégpost megírására.

Miért is ez a cím? Tavaly nyáron nagy fába vágtuk a fejszénk: Portugáliából négy keréken utaztunk haza Magyarországra és vissza. Méghozzá azért, mert kutyusunkat, nem akartuk kitenni a repülőút veszélyeinek. Így hármasban felkerekedtünk, hogy átszeljük fél Európát.

Spanyolországon átszáguldva, hamar Franciaországban találtuk magunkat. Már a gondolat is, hogy eljutok Provence-ba és a Côte d'Azur-re teljesen lázba hozott.

Amikor az utazást terveztük, eldöntöttük, hogy kihagyjuk a népszerű helyeket és a nagyvárosokat, mint Marseille, Cannes, Nizza. Egy helyhez viszont ragaszkodtam: St. Tropez-hoz.
Ki ne nézte volna a 90-es években a Szerelmek St. Tropez-ban címü francia sorozatot?! A föcímböl pedig kimaradhatatlanul megjelent a híres színes harangtorony. Nos, nem kellett csalódnom: St. Tropez varázslatos hely, szük utcáival, gyönyörü panorámájával, a fodrozódó tengerrel.

Az előzetes útitervhez annyira tartottuk magunk, hogy végül már nem is terveztünk. Ahol ránk sötétedett, ott néztünk körül másnap, ott kerestünk campinget. Na, ez július végén, augusztus elején nem egyszerü.
A campingek nagy része tele volt. Mivel mindenhol csak egy éjszakát töltöttünk, így volt, hogy teltházas helyre is beengedtek minket, hogy a kapu mellett leverjük a sátrunkat. De többnyire azért a 3.- 4. campingben mindig volt 1-1 sátorhely. Ajánlom ezt a fajta szállás megoldást, hiszen nagyon kulturált helyek ezek és pénztárcabarátok...

Egy ilyen véletlen állomás során találtunk rá Tourrettes-Sur-Loup-re. Ez a hangulatos kis városka a Cannes feletti hegyekben húzódik meg, Grasse-tól pár kilométerre. Egy délelöttöt töltöttünk itt, de egy életre a szívembe zártam a hangulatát: reggeli sürgés-forgás, mindenki egy-két bagettel a hóna alatt sétál, a friss gyümölcsöket pakolják az árusok... És mindez gyönyörű környezetben.
Ráadásul az ibolya fövárosa ez. A virágból készült portékák között volt szappan, parfüm, nyalóka, cukorka...

Szintén a véletlennek köszönhetően bukkantunk rá Uzès-re. Avignontól nem messze található ez a bájos kisváros. Girbe-gurba utcái, tágas-árnyas terei, különleges katedrálisa teljesen magával ragadott.

Uzes

Az út során betértünk még Carcassonne-ba, Narbonne-ba és Avignon-ba, ezekről talán majd legközelebb...

Ugyan rövid időt töltöttem ezeken a helyeken, de felejthetetlen élményeket kaptam cserébe.
Alig várom már, hogy újra nekivágjunk Provence-nak és a francia riviérának!