TELJES KIŐRLÉSŰ PALACSINTA

A palacsinta az egyik olyan étel, amire szerintem egyszerűen senki nem tud nemet mondani. Nálunk a gyerekek nagyon szeretik akár reggelire, akár ebédre. De még vacsorára is tudják enni. A palacsintában az a remek, hogy lehet akár édes, akár sós tölteléket belerakni.
Sokáig fehér és teljes kiőrlésű liszt keverékével készítettem, mostanra már csak teljes kiőrlésű lisztből van. Az elkészítése ugyanolyan egyszerű mint a fehér lisztből készültté, csak annyi a titok nyitja, hogy 

  1. sütés előtt minimum fél órát állni kell hagyni, hogy kellőképpen felszívják a nedvességet a rostok
  2. a pihentetési idő lejárta után vissza kell pótolni a szóda vagy ásványvizet, különben egy túl sűrű masszát kapunk amit nem lehet szép vékonyra sütni.



HOZZÁVALÓK

3 db közepes tojás
2,5 deci teljes kiőrlésű liszt
1 csipet só
4+2 deci szóda v ásványvíz
olívaolaj a sütéshez


ELKÉSZÍTÉS

A tojásokat keverjük el a sóval, és öntsünk hozzá kb 2 deci ásványvizet. Lassan hozzáadva keverjük csomómentesre a liszttel, a maradék 2 deci ásványvíz hozzáadagolása közben.  
Tegyük félre kb fél órára, majd a pihentetés végén keverjünk hozzá kb 1,5-2 deci ásványvizet.
Forrósítsuk fel majd kenjük ki a serpenyőt olívaolajjal, és kb egy merőkanálnyi tésztát oszlassunk el vékonyan a sütőben. Süssük a tésztát addig, amíg elválik a palacsintasütőtől, majd fordítsuk meg, és még süssük fél percig.

4 megjegyzés:

Anazar írta...

Én sem mondok rá nemet, ide vele!!

Névtelen írta...

És tej nem is kell bele?

ChezSandra írta...

Én nem teszek bele tejet.

Nia írta...

Nagyon jó a recept, bár nekem nem kellett bele a 4 dl-n kívül ásványvíz már.
Eddig nem tudtam igazán vékony palacsintát sütni, most pedig sikerült.
Felturbóztam, került bele citromhéj, fahéj, xilit és vanília, na meg a lényeg: bodzavirág. Frenetikus lett, nem is kellett bele töltelék!
Köszönöm!

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!