KÉSZÍTSÜNK OTTHON TEJTERMÉKET - ÍGY KÉSZÜL A HÁZI KEFIR 3/1


Nagy kutatómunka árán sikerült kideríteni, hogy bizony a franciák is ismerik a kefirt. Teljesen véletlenül jött az info, épp egy receptkönyvet lapoztam, ahol a hozzávalók között szerepelt. Előzőleg nagy szívfájdalmam volt, hogy csak a magyarországi látogatások alatt lehetett fogyasztani a mennyei kaukázusi kefirt finom kornspitzzel. 
A család az esedékes látogatásuk előtt feltette a "szokásos" - ámde jóleső - kérdést, hogy "Mit hozzanak?". Erre mondtam, hogy kefirt. Kaptam is, nagyon örültem Neki, mire Apukám megkérdezte, hogy ha ennyire szeretem miért nem csinálok itthon ebből másikat. Elmondta Ő hogy szokta, Én pedig megcsináltam.
Nálam most egy sima, hypermarketben kapható pasztörizált tejből készült (Lait Entier Pasteurisé).



HOZZÁVALÓK

1 liter bolti tej (Lait Entier Pasteurisé)
4-5 ek kaukázusi kefir 


ELKÉSZÍTÉS

A bolti tejbe keverjünk 4-5 evőkanálnyi kaukázusi kefirt, majd hagyjuk kint szobahőmérsékleten az edényt a kefir megszilárdulásáig. 
Egy liter tej esetén ez kb egy-másfél nap (benti hőmérséklettől függően) 
Ha kész a kefirünk, tegyük be a hűtőbe, és legközelebb már ebből vegyünk ki pár kanállal a következő adag beoltásához. 


Hamarosan (remélem) jelentkezem ebben a témában egy másik, ha pedig sikerül, egy harmadik változattal is. Már nyomon vagyok ;)  

Nincsenek megjegyzések:

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!