CÉKLALEVES - GLUTÉN-, LISZT-, TEJ-, TOJÁSMENTES

Mint tudjuk, a cékla a magyar aloe vera. Egészséges, szép színű, így érdemes belőle minél többet fogyasztani. Például ilyen ínycsiklandó, antioxidánsokban és vitaminokban gazdag levesként. Igazi vitaminbomba, amely az immunrendszerünknek is jót tesz ebben a zegernyés időben.

A glutén-, liszt-, tej-, cukor-, húsmentes diétákban fogyasztható, hozzáadott cukrot nem tartalmaz! 




HOZZÁVALÓK

500 gramm cékla
1/2 póréhagyma
3 dl zöldségalaplé
1 evőkanál olívaolaj
só, fehér bors
1/2 kk őrölt szerecsendió
fűszersó

szója joghurt

ELKÉSZÍTÉS

A céklát tisztítsuk meg, majd kockázzuk fel. A megtisztított és felaprított póréhagymát pároljuk üvegesre az olívaolajon, öntsük fel az alaplével, majd tegyük bele a céklakockákat. Főzzük addig, míg a cékla meg nem puhul, majd botmixerrel pürésítsük az egészet. Ízesítsük a fűszerekkel, majd forraljunk rajta még egyet.  Ha túl sűrűnek tűnik kevés vízzel vagy alaplével hígítsunk rajta! Zárjuk le, és a tejföllel vagy natúr joghurttal díszítve tálaljuk!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések