SZŐLŐS MANDULÁS MUFFIN

itt van az ősz, itt van újra...
Szeretem az őszt. A színeit, az illatait...
Ezért is gondoltam, hogy családomat valami finomsággal lepem meg. Mivel a kétgyermekes anyák életét élem, nem sok időm lett volna többórás konyhai acrobatikára, így egy gyors muffin lett belőle.
Körülnéztem milyen finom gyümölcsöt tegyek bele, és mivel ősz van, a választás a szőlőre és a szeletelt mandulára esett. 

Az alaprecept Stahl Judit Végre Otthon! c. könyvéből való, kissé átalakítva. 


Hozzávalók:
kb 10 szem szőlő (egészben)
8 dkg puha vaj
8 dkg barnacukor
1 ek narancsvirág aroma
1 tojás
8 dkg liszt
4 dkg szeletelt mandula
1/2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 citrom
2 evőkanál tej

Elkészítés:
A sütőt 200 °C-ra előmelegítem. A muffinformákat papírral kibélelem. (Én még a szilikon formámba is teszek, bár sokan abba nem)
A lisztet összekeverem a sütőporral, a szeletelt mandulával és a fahéjjal. A vajat mikróbva teszem, és kb 30 mp alatt puhára melegítem, majd a cukorral és a narancsvirág aromával és a tojással együtt hozzáadjuk a lisztes keverékhez. Majd belereszelem a citrom héját, végül fellazítom egy kis tejjel.


A masszába belekeverem a szőlő szemeket (egy kettőt szét is nyomok, hogy az íze a tésztában is érvényesüljön), majd a formákba adagolom.


Kb. 20 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a beleszúrt tű tisztán jön ki belőle.

Nagyon finom és gyors édesség.




1 megjegyzés:

Névtelen írta...

köszi, épp most kaptunk anyuéktól egy nagy adag szőlőt!!!!

szió! hajni

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!