CSÁSZÁRMORZSA - SMARNI I.

Császármorzsa avagy smarni az Én imádott nagymamám receptje alapján...



HOZZÁVALÓK

30 deka búzadara
3 tojás
4,5 deci tej
5-10 deka mazsola
10 deka vaj
10 deka barnacukor

porcukor, lekvár

ELKÉSZÍTÉS

A barnacukor felé keverjük el a langyos tejjel, és adjunk hozzá egy kis sót, majd a beáztatom mazsolát, és a búzadarát is. A tojások sárgáit elkeverjük a maradék cukorral, a fehérjékből pedig kemény habot verünk.
Amikor a búzadara már megduzzadt - vagyis felszívta a tejet - hozzákeverjük a tojássárgáját és a habot is.
Egy serpenyőben felhevítjük a vajat és beleöntjük a masszát:


Egy lapáttal folyamatosan kevergetjük, míg szét nem esik kisebb darabokra, morzsákra.



A még forró császármorzsát porcukorral meghintve, lekvárral esetleg gyümölcsszörppel is tálalhatjuk.


MEGJEGYZÉS


  • Ízlés szerint adhatunk hozzá szárított gyümölcsöket is.

STORY, TÖRTÉNET

Nagy-nagy családi kedvencünk. Mindig nagymamám csinált nekünk. Emlékszem, egy világosbarna zománcozott lábosban csinálta, és mindenki oda volt érte. Finom baracklekvárral kaptuk mindig, amit szintén Ő tett el.

Én csak annyit variáltam az Ő receptjén, hogy az általa használt zsírt becseréltem vajra, és a világosbarna zománcozott lábos helyett egy nagyobb teflon serpenyőben csinálom. De hallottam már olyat is, hogy sütőben sütik meg a masszát, és amikor már majdnem kész szedik szét kisebb-nagyobb morzsákra.

Amúgy lehet bizarr, de Én élvezem ahogy a ragadós masszából aranyszínű morzsák lesznek.



Nincsenek megjegyzések:

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!