EGYSZERŰ HAJTOGATOTT VAJAS POGÁCSA


Pogácsa, pogácsa, pogácsa. Lehet az állapotomnak is betudható, de pogácsát kívánok pogácsával :). Így felkutattam egy újabb pogácsareceptet. Szerencsére a kis család sem bánta. A kritérium az volt (Részemről), hogy hajtogatott legyen. Hát az lett. És isteni finom is.

Íme a recept:


HOZZÁVALÓK

15 deka vaj
20 deka teljes kiörlésű liszt
10 deka fehér liszt
4  tojás sárgája
1 pohár tejföl

a kenéshez 1 db tojás

ELKÉSZÍTÉS


Gyúródeszkán a lisztet és sót elkeverem, majd hozzáadom a tojássárgáját, az olvasztott vajat és a tejfölt. Összegyúrom, és ha kell még, annyi lisztet adok hozzá, hogy a tészta közepes keménységű legyen.
1 órán át hűtőben pihentetem (a hűtő leghidegebb pontján. Nekem egy "pötty" jelzi, hogy hol van az). 1 óra múlva kiveszem, és lisztezett deszkán vékonyra kinyújtom, majd hajtogatom: gondolatban három egyenlő részre osztom a kinyújtott tésztát. Először jobb 1/3ot hajtom rá,majd a bal 1/3 következik, utána a kapott hosszú "csíkot" gondolatban hosszában megint három részre felosztom. Először az alsó 1/3ot hajtom fel, végezetül a felső egyharmadot. A kapott "kockát" megint kinyújtom, majd újból meghajtogatom.

Ezt háromszor megismétlem, a hajtogatások között hűtőben, 15-20 percig pihentetem. Végül ujjnyi vastagságúra nyújtom, megkenem a tetejét felvert tojással és megszórom reszeélt sajttal (vagy magokkal),  és pogácsaszaggatóval kiszúrom. Én a szinte legkisebbel csináltam, így finom kis falatkák lettek. Forró sütőben 10-15 perc alatt (igény szerint) megsütöm.

Másnap is finom, omlós marad! (már ha marad...)

Nincsenek megjegyzések:

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!