KONYHA FELSZERELÉS... I - A GÉPEK

Egy szívemnek nagyon kedves barátnőm tette fel minap a kérdést: Ha szeretné felszerelni a konyháját, mit ajánlok. Pff... Nah ez a kérdés napok óta motoszkál a fejemben, úgyhogy most  megpróbálok összeszedni pár dolgot... Első körben a gépek...

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem vagyok egy nagy háztartási-gép gyűjtő. Nem űzök hobbyt a beszerzésből. inkább legyen picit drágább, de pontosan azt tudja amire szükségünk van, és ha lehet ne adja fel a szolgálatot pár hónap után... 

Ami a legfontosabb szerintem, az egy jó főzőlap és sütő vagy tűzhely kiválasztása. 
Érdemes átgondolni a főzési technikánkat, ha alkalmunk van rá, barátoknál rokonoknál próbáljuk ki a különböző főzési lehetőségeket. Én például valahogy képtelen vagyok gázon főzni. Nem tudom miért, de egyszerűen nem megy...
A kisgyerekesek családként a főzőlap kiválasztáskor számunkra fontos volt az is, hogy ne a lángok felett történjen a zsonglőrködés. Én szeretem bevonni a nagyobbik gyerekemet a sütésbe/főzésbe. Erre gondolván döntöttünk úgy, hogy egy indukciós főzőlapot választunk. Szeretem, nagyon szeretem, a "B" (boost) gombbal külön szerelemben élünk. Tényleg fantasztikus, hogy a főni felrakott víz pillanatok alatt már lobog is.  
Szeretem benne azt is, hogy hamarabb "lezárható", és még utána is tartja a hőmérsékletet.
A miénk három körös, amiből kettő indukciós, egy pedig "sima".


A sütőválasztásról már írtam itt, úgyhogy azt most külön nem részletezném. Még annyit tennék hozzá, hogy ha legközelebb kellene választanom, akkor ugyanígy választanék. Az pedig külön kedvencem, hogy a sütő "magasan" van, így könnyebb szemmel tartani a sütőben folyó munkálatokat.  



Napi használatban van Nálunk a botmixer. Szeretem , mert ha kell, csak gyorsan rápattintom pl a habverőfejet, és már lehet is varázsolni a kemény habot akár. Ha pedig passzírozni akarok, akkor csak fejet cserélek rajta, és már kezdhetem is. 
Több ember azt mondja, hogy Neki lényegtelen a fokozatszabályozási lehetőség. Nekem nem. Én szeretem először alacsonyabb fokozaton elkezdeni, és egyre magasabbra kapcsolni.   


Főleg gyerekeseknél tehet jó szolgálatot a szendvicssütő. Az már csak külön öröm, hogy sikerült olyat találni, amiben a sütőlapok kicserélésével akár gofri is készíthető.
Ha ilyet veszünk, ajánlom, hogy még a boltban próbáljuk ki, hogy rendesen cserélhető-e a lap. Nálunk ugyanis a harmadik gép lett csak jó. Az elsőnél az alsó kipattintható gombja nem működött, a másodiknál persze az jó volt, de a felső nem... De szerencsére a szerencsés harmadikkal már sikerült hosszabb távú kapcsolatot kialakítani, immáron több éve szolgálja az azóta megnövekedett igényeket...



Mivel évek óta babakonyhát is vezetek, így gyakran előkerül a pároló gép. Tudom-tudom, lehetne a főzőlapon is több emeleten párolni, de szeretem, hogy csak egy csavarás, és a beállított idő után a kis csilingelő hang már jelzi is, hogy akkor lehet tálalni. 
A gyerekeknek általában abban készülnek a zöldségköretek, de a halak is nagyon finomak. A párolt lazac pedig egyszerűen mennyei.. 



A legújabb szerzeményünk egy szeletelőgép, ami nagy gondolkodás után került csak megvételre. Vacilláltunk rajta, hogy ki fogjuk-e használni. Hát a válasz IGEN. De még hogy! van hozzá 5 cserélhető fej, és tényleg pillanatok alatt lehet vele szeletelni, reszelni.
Azt csak csendben jegyzem meg, hogy azóta már kihoztak egy olyan gépet, ami húst is darál... Nah ez egy kicsit keserít a dolgon, de annyit nem darálok húst, hogy ezért most lecseréljem.



Ezeket a gépeket mind-mind nagyon szeretem. 
Van még egy, egy multi mixer. Nah azt nem szeretem... a tészta összedagasztásakor sajnos mindig megemelkedik a tartó. Viszont ha lenyomom, akkor nagyon jól összedagasztja, de valahogy nem az igazi ... Pedig jó, dagaszt, habot ver, mixel. De ha nem az igazi, akkor nem az...


... és hogy mire vágyom, mi lehetne az igazi? Szerintem azt hiszem mint olyan sokan mások, egy KitchenAid bizony nagyon jól mutatna a konyhapulton ... Talán egyszer...


bár a színét még nem tudom, de az 50 féle színből biztos tudnék választani...Talán a zöld? Vagy a piros? Hm... 

folyt...

6 megjegyzés:

Emoke írta...

a piros! :) Hát nálunk igen szegényes a felszerelés, de olyan botmixerem van és imáádom! :D

Névtelen írta...

Én is pirosat szeretnék. Most éppen egy nagyon jó akcióra várok.
A szeletelőgép is nagyon érdekelne. Magyarországon szerezted be?

ChezSandra írta...

Nahát, nyerne a piros eddig??? :)

A szeletelőgépet Fro-ban vettük, de Mo-n is árulnak, bár nem teljesen így néz ki, viszont az húst is daral!

Túry Amália írta...

nagyon tetszik ez a leírás! és nem is tudtam, hogy indukciós és sima főzőlap közösen vásárolható. köszi a tippet! idén remélem költözünk és akkor hátha tudok választani :) no meg a magas sütő is régi vágyam! de jó lehet az! kitchen aid...nagy sóhaj..ki tudja...soha :)

ChezSandra írta...

Köszi :)

Félindukciós főzőlap néven keresd!!!
Van olyan amin csak egy kör indukciós, van amin több.

Remélem sikerül költözni és találni egy jó főzőlapot, mert aranyat ér :)

A KitchenAid-re pedig ... soha ne mond, hogy soha...

Fozomasina írta...

Engem a KitchenAid nem izgat annyira. De ha mondjuk ingyen megdobnának eggyel, akkor én almazöldet választanék.
Mi egyébként a turmixgépet és a gyümölcscentrifugát használjuk a leggyakrabban. Nincs olyan nap, hogy valamelyiket ne kapcsolnánk be.Szerintem praktikus, ha van.

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!