SPENÓT

Ha a menza kajákról esik szó, akkor dobogós helyen van a spenót. Mármint dobogós olyan tekintetben, hogy mindenki emlékszik arra, hogy bizony, az oviban vagy a suliban a menzai koszt elképzelhetetlen volt nélküle. Azt hiszem ez az egyik olyan étel, amiről mindenkinek van véleménye. Vagy ez, vagy az. De van. Szinte egytől egyig mindenki kóstolta már.

Sajnos a magyar köztudatban csak a főzelék került be igazából, pedig a spenótlevelek párolva igazi csemegeként szolgálhatnak köretként.

De most a főzelékről essen pár szó:



Van aki főtt, van aki sült krumplival, van aki tükörtojással, van aki rántottával szereti. De olyat is hallottam, aki a bundáskenyérre esküszik mellé.

A spenót szeretés-nem szeretés is azt hiszem több fokozatú: néha-néha megeszi - megeszi - imádja (EZ VAGYOK ÉN!!!) . Jó fokhagymásan, finom krémesen hmm... igazi finomság.

Én azt hiszem azok közé tartozom, akik kicsi korukban megették, és felnőttként is szeretik. Sokan gyerekkorukban még csak-csak megeszik, de felnőttként hallani sem akarnak róla. Vagy épp az ellentettje: kicsiként löki ki a szájából, felnőttként viszont nagyon szereti.

A glutén-, liszt, cukor-, tojásmentes diétákban fogyasztható!

A recept, ahogy Én szeretem:



HOZZÁVALÓK:

1 ek kukoricakeményítő
2-3 ek olívaolaj
1-2 gerezd fokhagyma
400 gramm spenót
só, bors, majoranna
3 dl tej

ELKÉSZÍTÉS

Egy edénybe öntsünk 2-3 evőkanálnyi olívaolajat, majd tegyük rá a kiolvasztott spenótkorongokat (leveleket). Sózzuk, borsozzuk meg alaposan, nyomjunk bele 1-2 gerezd fokhagymát és adjunk hozzá 2-3 ek majorannát. Öntsük fel egy kevés tejjel (annyival, hogy épp ellepje). Ha megfőtt a spenót, pürésítsük botmixerrel, majd annyi tejet öntsünk még hozzá, hogy megfelelő sűrűséget kapjunk.
(Ha nem találjuk kellő sűrűségűnek, egy evőkanálnyi kukoricakeményítővel sűrítsük be)
Ha rántás nélkül akarjuk "sűrűsíteni", akkor adhatunk hozzá burgonyapelyhet is, vagy főtt krumplikockákat tegyünk bele még pürésítés előtt.

Én tükörtojással, és pirított krumplival szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!