CSOKOLÁDÉS PISKÓTA MEGGYEL



A meggyet leszűröm, és egy szűrőben hagyom lecsepegni. A levet ne öntsük ki, tökéleteesen felhasználható pl a gesztenyegolyók készítésésnél.
Most nem a "szokásos" piskótámat csináltam, hanem egy másik receptet, de ugyanúgy nagyon elégedett vagyok vele.
Az új 6-1es piskótám:
6 tojás
6 púpozott evőkanál liszt
6 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 csipet só
A sütőt előmelegítem 200 C fokra. A tojások sárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral egy tálban habosra keverem. 

A lisztet egy másik tálba szitálom, és alaposan összekeverem a sütőporral. A tojások fehérjéből egy csipet sóval kemény habot verek. A tojássárgájákra rászórom a liszt felét, tedd rá a tojásfehérjét, majd a tetejére ráhintem a maradék lisztet.  Fakanállal óvatosan összedolgozom, úgy hogy a tojáshab ne törjön össze. A sütőpapírra szórom a meggyszemeket és elegyengetem őket. 

majd merőkanállal óvatosan eloszlatom rajta a masszát

és az előmelegített sütőben aranysárgára sütöm - akkor készült el, ha a teteje kissé elkezd barnulni (de nem égni!!!). A megsült piskótát kis ideig hagyom a sütőben hűlni, majd egy rácsra terített másik sütőpapírra borítva lehúzom róla a sütőpapírt, majd megfordítom és hagyom teljesen kihűlni.

A piskóta sütésének titka a keményre vert fehérje, és az, hogy a sütő ajtaját sütés közben nem szabad kinyitni, mert a tészta összeesik! 
A piskóta akkor készült el, ha a széle elválik a sütőlaptól.

Elkészítem a csokoládé krémet:
Hozzávalók:
400 gramm créme fraîche
4 evőkanál barna cukor
200 gramm csokoládé (60%os)

A créme fraîche-t a barna cukorral elkeverve egy edényben felmelegítem, majd hozzáadom a feldarabolt csokoládét. Állandó keverés mellett addig főzöm, amíg a csoki fel nem olvad. 

Kissé hagyom kihűlni, majd a piskótára kenem, és egy pár órára hűtőbe teszem. 




2 megjegyzés:

Edó írta...

Ez de fincsi lehet!!Tejföl is jó a csokikrémbe?

ChezSandra írta...

Szia Edó,

szerintem jó lehet. Vagy esetleg fele tejföl-fele tejszín...
Mesélj hogy helyettesítetted!

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!