EPERLEKVÁR AGAR-AGARRAL ÉS NYÍRFACUKORRAL (TARTÓSÍTÓSZERMENTES!)

Ma az ÉDES PÉNTEK keretén belül egy finom, villámgyors - tartósítószer nélküli - nyírfacukorral készült lekvárt hoztam. Nagyon gyorsan elkészíthető, és garantáltan adalékanyagmentes!

A sűrítéséhez agar-agart használtam, amelyet tengeri vörösmoszatokból nyernek. Ezt a poliszacharid-keveréket, sűrítő- és gélképző anyagnak használják, a bioboltok polcain egyre több helyen megtalálható már. Az agar-agar egy sárgásfehér színű, félig áttetsző zselés anyag (E406 néven is fut). 80% rosttartalommal rendelkezik, ezért táplálékkiegészítőként - emésztési rendellenességek kezelésekor -  is használják. 



HOZZÁVALÓK


500 gramm eper
120 gramm nyírfacukor
2 ek lime leve
1 tk (2 gramm) agar-agar


ELKÉSZÍTÉS

Az epreket tisztítsuk meg, majd tegyük egy lábosba. Adjuk hozzá a  nyírfacukrot, a limelevet, és addig főzzük alacsony lángon míg össze nem fő egy darabos ám sűrű masszává. Ha már sűrűsödik, az agar-agart keverjük el kb 2 evőkanálnyi hideg vízzel, majd öntsük az epres masszához, keverjük el és forraljuk 2-3  percig. 
Még forrón töltsük tiszta, sterilizált üvegekbe, és hagyjuk száraz dunsztban kihűlni. 



1 megjegyzés:

Németh írta...

Elkövettem azt a hibát, hogy felülbírálás nélkül elfogadtam a receptet. Borzasztóan édes lett, fele cukor bőven elég, de szerintem 50 gramm is.

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!